Főnix Kupa

FIA Közép-Európai Zóna Trófea

Autós Gyorsasági Országos Bajnokság

Hungaroring, 2oo3. szeptember 13., szombat

 

Túraautók H+F csoport

IX.futam

 

Nagyon izgalmasra sikeredett a csoport futama. Nyolcan kiálltak, a bennmaradók pedig egyfolytában egymást piszkálták. A Turán Frigyes és Rácz István közötti várva-várt párharc ezúttal igen rövid volt. Az első rajthelyet négy tizedmásodperccel elhalászó Ráczot Turán sürgősen lerajtolta, majd ismét helyet cseréltek. Rácz kihasználta az alkalmat és végig az élen maradt, fél perces előnnyel ért célba. Turánnak ez a második hely is elég volt a magyar bajnoki cím megszerzéséhez.

            Zengő Zoltán a boxból rajtolt, majd Rudolf Machanek piros Porschéjával harcolva,  folytonosan előzgetve, szép pillanatokkal ajándékozta meg a közönséget. Végül a kilencedik helyet szerezte meg.

            Az ötödik körben sűrűsödtek az események: Butyka György BMW-je megállt, Pólya Ádám defektet kapott, Szigeti Attila kiállt.

            A kilencedik körben Mohácsi Ákos a korlátnak vágódott.

            A H/F-16oo géposztályban Burghard Károly és Kincses István szoros küzdelmet vívott.

            Végső sorrend: Rácz István (27:36,o9), Turán Frigyes (28:o6,o5), Dan Michl (28:o8,32)

 

Géposztály eredmények:

H/F+2,o

1.         181      Rácz István                BOVI MS                     Porsche                      27:36,o9

H/F-2,o

1.         178      Dan Michl (CZ)           Michl Motorsport         Skoda Fabia               28:o8,32

H/F-1,6

1.         268      Burghardt Károly        Burg-Bau MS              VW Golf                      29:38,37+1k

H/F-1,4

1.         241      Barta Gábor                Spindler ASE              Vauxhall Nova             28:15,17+2k

 

Rácz István

Nem volt túl nagy harc, Fricit kevéssel a rajt után sikerült megelőznöm. Sima, laza verseny volt, az autót is tudtam kímélni. Ha nem lett volna ennyi lekörözés, szinte unalmas lett volna a futam.

 

Pólya Ádám

Valószínűleg egy folyamatosan eresztő defekt volt a gond. Szárazon nemigen tudtunk tesztelni, nem tudtuk igazán, milyen gumival induljunk neki a versenynek. A hideg idő miatt viszonylag lágy gumikeveréket használtunk. Egy fékezés után össze-vissza kezdett járni az autó, ekkor már sejtettem, hogy jobb hátsó defekt lesz. Még az utolsó kanyarban pörögtem egyet, majd félreálltam.

 

Zengő Zoltán

A késésért nagyon restellem magam. Úgy gondolom, száraz pályán semmi esélyem nem lett volna ezek ellen az autók ellen, akkor sem, ha az ötödik rajtkockából indulok. Az egyik legsikeresebb versenyen vagyok túl, rengeteget tudtam előzni. Az utolsó körökben nagyon komoly csata alakult ki a Seatom és egy Porsche között, amelyet végül ő nyert meg. Az utolsó két körben valami furcsa rázást éreztem a jobb oldali első keréken, és nem mertem kockáztatni a bajnoki pontokat.

 

Főnix Kupa

FIA Közép-Európai Zóna Trófea

Autós Gyorsasági Országos Bajnokság

Hungaroring, 2oo3. szeptember 14., vasárnap

 

 

Túraautók H+F csoport

X. futam

 

 

A H+F csoportosok hamar megadták maguknak az újrakezdés (illetve újra nem kezdés) lehetőségét.

            Az első rajtnál Turán Frigyes ment el legjobban, Rácz István némi spéttel kezdett. Az első kanyarban Pólya Ádám elfékezte magát, hátulról meglökte Rácz Istvánt, megpörögtek, Pólyába még a cseh Dan Michl is belement. Azonnal piros zászlót lengettek – sem Pólya, sem Rácz, sem Michl autóját nem lehetett rendbe hozni az új rajtig. A helyzetet nehezítette, hogy Rácz István az összes olaját végigcsorgatta pályán.

            Második nekifutásra Turán azonnal elhúzott, mögötte az első kör végére Bódis Kálmán, Rudolf Machanek, Miroslav Kopotka, Villiam Liedl sorrend alakult ki. A továbbiakban a mezőny szinte teljesen szétszóródott, nagy szünetekkel követték egymást a versenyzők, egyedül Bódis Kálmán harcolt szomszédainkkal. Pólya Miklós az utolsó helyről rajtolva az ötödik helyre tornázta fel magát.

Sorrend tizennégy kör után: Turán Frigyes (28:o7,334), Miroslav Konopka (28:44,366), Bódis Kálmán (28:48,134).

 

 

 

Géposztály eredmények:

H/F+2,o

1.         187     Turán Frigyes            Turán MSE                Mitsubushi L.E.VI.    28:o7,334

H/F-2,o

1.         172     Pólya Miklós             Rich SE                     BMW 32oi                 29:13,545

H/F-1,6

1.         268     Burghardt Károly      Burg-Bau MS            VW Golf         29:56,514+1k

H/F-1,4

1.         241     Barta Gábor              Spindler ASE            Vauxhall Nova 28:31,427+2k

 

Turán Frigyes

Már annak tudatában versenyeztem, hogy megvan a bajnoki cím. Igy lényegesen felszabadultabban tudtam hajtani. Sajnos magamra maradtam a második rajtnál.

 

Bódis Kálmán

Rácz István és Pólya Ádám nélkül nem volt az igazi a futam. Szívesebben lettem volna negyedik vagy ötödik egy rendes harcban, mint így harmadik.